آموزش رفع خجالت آموزش رفع خجالت .

آموزش رفع خجالت

هوشمندانه كار مي‌كنيد يا سرسختانه؟

هوشمندانه كار مي‌كنيد يا سخت؟

در دنياي امروز، نه زيادتر كار كردن، بلكه هوشمندانه كار كردن و كار عميق است كه معنايي مهم و نقشي حياتي ايفا خواهد كرد. حتماً افراد زيادي در اطراف خودتان ديده ايد يا خودتان هم جزو اين دسته افراد باشيد كه حسابي سرشان شلوغ است، زيادر كار مي كنند، اما بازدهي چنداني ندارند!

اين عدم بازدهي به خاطر اين است كه آن‌ها «هوشمندانه» كار نمي كنند. به عبارت ديگر، نه زياد كار كردن، بلكه اين «كار عميق» است كه مي‌تواند علاوه بر اينكه زمان بيشتري به شما هديه مي‌دهد، باعث شود كارهاي بيشتري هم انجام دهيد.

 

سخت كار كردن لزوماً به نتايج بهتر منجر نخواهد شد...! 

 

 

سخت كار كردن لزوماً به معناي كارآمد بودن نيست... 

 سخت كار كردن لزوماً به معناي كارآمد بودن نيست. اين هوشمندانه كار كردن است كه كارآمدي به همراه دارد.

 

فرض كنيد شما و علي هر دو بايد يك كار را به بهترين شكل انجام دهيد. شما با توجه به مهارتي كه از قبل به دست آورده‌ايد، اين كار را در يك ساعت انجام مي‌دهيد. علي اما با تلاش فراوان (چون هنوز مهارتش را ندارد) در سه ساعت.

كدام يك از شما كارآمدتريد؟ كدام موثرتريد؟

 

سخت كار كردن، اجازه خلاقيت و نوآوري نمي‌دهد... 

 ما نسل كنوني،‌ الكي ذهنمان را شلوغ كرده‌ايم. الكي زياد كار مي‌كنيم و به سخت كاركردن و عرق ريختن افتخار مي‌كنيم. اما وقتي مي‌توانيم هوشمندانه كار كنيم، چرا نكنيم؟

سخت كار كردن روي نوآوري و خلاقيت نه تنها تأثير مثبتي ندارد بلكه آن را از بين مي‌برد و اجازه شكوفا شدن خلاقيت را نمي‌دهد. نوآوري و خلاقيت باعث پيدايش ايده‌هاي جديد و ياد گرفتن موضوع‌هاي جديد در زندگي خواهد شد.

 

اگرچه قدرت ذهن ما بسيار زياد است. اما اگر به درستي از اينقدرت فراوان استفاده نكنيم، عملاً فقط خودمان را خسته كرده‌ايم...!

 

 

 

سه نكته عالي راجع به هوشمندانه‌تر كار كردن

نكات هوشمندانه كار كردن زياد است، اما اين سه نكته را به ياد بسپاريد...

 

نكته اول: كتاب‌هاي بيشتر در زمان كمتر

يكي از راه ها براي هوشمندانه كار كردن اين است كه كتاب‌هاي بيشتري در زمان كمتري بخوانيم. چگونه؟ با يادگيري مهارتي مهم به نام تندخواني!

 

نكته دوم: ذخيره زمان بيشتر

برنامه ريزي و نظم، به شما اجازه مي دهد زمان بيشتري ذخيره كنيد. البته برنامه ريزي لزوماً هميشه مو به مو اجرا نمي‌شود. اما اگر انسان منظم و با برنامه‌اي نيستيد، بدانيد كه زمان زيادي از دست خواهيد داد...

 

نكته سوم: عادات خوب ايجاد كنيد

ارسطو مي‌گويد: «ما همان چيزي هستيم كه مكرراً انجام مي‌دهيم».

ايجاد عادات، آسان است، اما مداومت مي‌خواهد.

اگر مي‌خواهيد هوشمندانه كار كنيد، راز آن اين است: عادت بد را حذف و عادات خوب و پايدار را جايگزين كنيد.

يك قاعده خوب اين است كه خودتان را وادار كنيد كه هر روز يك عمل مثبت انجام دهيد. اجازه ندهيد زمان، شما را كنترل كند، به جاي آن كه شما زمان را به سيطره خود درآوريد...

 

 

 

 

 

 


برچسب: تندخواني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۵:۲۸ توسط:ميراحمدي موضوع: